Privatlivspolitik

Personlige oplysninger og anonymitet
Brugen af Nykøbing Falster Sogns hjemmeside er anonym, medmindre du selv tilmelder dig abonnementer for f.eks. nyhedsbreve eller arrangementer.

Periode for opbevaring
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.

Videregivelse af oplysninger
Videregivelse af personoplysninger som navn, telefonnummer, e-mail mv. vil kun ske, hvis du giver samtykke til det. Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Hvem kan få oplysningerne udleveret?
Såfremt Nykøbing Falster Sogn er forpligtet til at videregive eller dele brugerens personlige oplysninger for at overholde en retslig forpligtelse, kan oplysningerne videregives til tredjepart. Dette omfatter udveksling af oplysninger med andre virksomheder og organisationer med henblik på beskyttelse mod svindel og lignende.
Nykøbing Falster Sogn kan også videregive personlige oplysninger til tredjepart, men henblik på at denne udfører tjenester på vegne af Nykøbing Falster Sogn. For eksempel i forbindelse med it-services. Tredjepart behandler udelukkende oplysninger på Nykøbing Falster Sogns vegne og må ikke anvende dem til egne formål.

Indsigt og klager
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse om indsigt i data kan ske til: post@nykfsogn.dk.
Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.

Udgiver
Dette website ejes og drives af:
Nykøbing Falster Sogn
Klosterstræde 3